lunes, 28 de diciembre de 2015

Perpaus motak identifikatu 2


Perpaus motak identifikatu. 2. ariketa


1. Aita hil zenean, ni etxean nintzen. Menpekoa/denborazkoa
2. Iragan urteko ikasleek egindako talde lanak ez ziren oso txukunak izan.  Menpekoa/izenlagun ordezkoa/erlatibozkoa
3. Ezin zuen autoa gidatzen ikasi, hain zen traketsa. Kontsekutiboa
4. Bilerara joan nintzeneko, batzordeburua han zen. Menpekoa/denborazkoa
5. Hori hola denez gero, ez naiz agertuko. Aditzlagun ordezkoa/kausazkoa
7. Zuek ez zarete ni bezain mozoloak. Aditzlagun ordezkoa/konparaziozkoa
8. Herrira etortzen zen bakoitzean mozkortzen zen. Aditzlagun ordezkoa/denborazkoa
9. Ez dakigu gauzak gero nondik nora joanen diren. I. ordezkoa/zehar galdera
10. Diru pixka bat eman diot mutikoari, goxoki batzuk eros ditzan. Helburuzkoa
11. Dutxatu ondoan, jantzi eta berehala sukaldera hurbildu zen. Aditzlagun ordezkoa/denborazkoa
12. Nik lagundu diot, baina berak ez du inola ere hori egitea nahi. Aurkaritzakoa/Menpeko konpletiboa/elkartua
13. Hemen gelditu behar duzu ala tabernara etorri behar duzu? Hautakaria
14. Noiz bukatu duzu lana? Galderazkoa
15. Gauzak okertu zirela erran zigun eta berehala okertu ziren. Juntagailu emendiozkoa/konpletiboa
16. Zuk esan zenuen moduan egin nituen nik arrautzopilak. Moduzkoa
17. Aitatxik erranikakoak kontuan hartu eta lan hura utzi nuen. Emendiozkoa
18. Mendian ginelarik izan zen elur-jausia. Denborazkoa
19. Ogia erosteko eman nion dirua galdu zuen. Helburuzkoa eta erlatibozkoa

20. Bazkaldu aurretik mahaia bedeinkatu behar zela erakutsi ziguten. Denborazkoa/konpletiboa

No hay comentarios:

Publicar un comentario